チェン・ズ《蜜蜂 #065-01》〈蜜蜂〉より、2010年 作家蔵 @ Chen Zhe

【Talk Session: 9/28(金)19:00 – 21:00】「愛について アジアン・コンテンポラリー」笠原美智子、須藤絢乃、チェン・ズ、ジェラルディン・カン、黄亜紀

9/28(金) / 19:00 – 21:00

/ Sept. 28 Friday / Talk Session / Exhibition Room

スピーカー:笠原美智子、須藤絢乃、チェン・ズ、ジェラルディン・カン、黄亜紀
会場:Exhibition Room
参加費:各回500円(3回券 1,000円)
定員:40名
お申し込み:当日先着順

 

展覧会URL:「愛について アジアン・コンテンポラリー

​―​

笠原美智子
公益財団法人石橋財団ブリヂストン美術館 副館長
前・東京都写真美術館 事業企課長

 

​―​

 

須藤絢乃
被写体の性別を超えた変身願望や理想像を写真に納め、少女マンガのカラー原稿と写真の狭間にあるような平面作品を発表。実際の作品は独自のテクスチャをもった印画紙にプリントされ、さらにラインストーンや、グリッターなどで装飾され、照明の元でキラキラと輝く仕様になっている。

2011年ミオ写真奨励賞にて森村泰昌賞受賞。国内外のフェアでも精力的に作品を発表し、同年10月に台湾、1839當代藝廊(台北市)で初個展。2014年、実在する行方不明の少女たちに自ら扮したシリーズ「幻影Gespenster」でキヤノン写真新世紀グランプリを受賞。同タイトルの作品集がフランスのHOLOHOLO BOOKS より出版されている。

アーティストとして現在国内外の展覧会、アートフェアで展示するほか、フォトグラファーとして各種雑誌等で活動中。2018年10月には東京都写真美術館のグループ展「愛について アジアン・コンテンポラリー」にも出展。

 

​―​

 

チェン・ズ

1989年中国、北京生まれ。2011年アート・センター・カレッジ・オブ・デザイン(ロサンジェルス)卒業(写真専攻)。これまでの展覧会にOCAT Museum、西安(個展、2018年)、中央美術学院美術館、北京(2017年)、第11回上海ビエンナーレ(2016年)、上海当代美術博物館(2016年)、上海民生現代美術館(2016年)、 Ullens Center for Contemporary Art、北京 (2013年)、三影堂撮影芸術中心、北京(2011年)などがある。今後、The 9th Asia Paci?c Triennial of Contemporary Art (APT9)、クイーンズランド、東京都写真美術館でのグループ展への参加を予定している。
2011年に第3回三影堂撮影大賞受賞 、マグナム財団よりインゲ・モラス賞を受賞。2012年、連洲写真フェスティヴァル年度賞、2015年には、Xitek・ニュー・タレント・アワードを受賞している。また、2016年には同名の写真集『Bee & The Bearable』でカッセル・フォトブック・フェスティヴァルでベスト・フォトブック・オブ・ザ・イヤーを受賞する。

 

​―​

 

ジェラルディン・カン
1988年シンガポール生まれ。シンガポールとニューヨークを拠点に活動している。現在、ニューヨークのパーソンズ・スクール・オブ・デザイン大学院に在学。写真を学び、大型のインスタレーション作品や共同制作、出版などその活動は多岐にわたる。カンにとって、写真および美術は、いつもは見過ごされ、目に見えない空間を明るみに出す、自己内省の糸口でもある。近作では、儚く世の周縁を生きる人々の日々の不安定な暮らしに焦点を当てている。近年の主なグループ展に「Distance」(2017年、オオタファインアーツ)、「愛について アジアン・コンテンポラリー」(2018年、東京都写真美術館)がある。主な個展に「Tell me something I don’t know」(2014年、グレイ・プロジェクト、シンガポール)、「Still we walk on fences」(2015年、インスティテュート・オブ・コンテンポラリーアート・シンガポール)、「2 Parts 2」(南洋理工大学現代アートセンター)がある。また、2017年には南洋理工大学現代アートセンターでレジデンスを行い、同年、卒業研究においてナショナル・アーツカウンシルの奨学金を得ている。

 

​―​

 

黄亜紀(ギャラリーオーナー)
黄亜紀はEach Modernオーナー。同ギャラリーの前身であるaura gallery taipeiでは、様々なアーティストによる活動の特有性に光を当て、地域を横断しうる独創的な美術形態と対話に専心する。台湾の美術業界において極めて重要な役割を担う同ギャラリーでは、中国、台湾の若手から中堅、新進気鋭の作家に加え、国際的に活躍する写真界の巨匠による作品を紹介している。また、ギャラリストとしての活動に加え、2008年から2014年の間には、インディペンデントのライターやキュレーターとしても活動する。

【Talk Session: Sept. 28 (Fri) 19:00 – 21:00】"I know something about love, Asian contemporary photography" KASAHARA Michiko, SUDO Ayano, CHEN Zhe, GERALDINE Kang, HUANG Yaji

Sept. 28 (Fri) / 19:00 – 21:00

/ Sept. 28 Friday / Talk Session / Exhibition Room

Speakers: KASAHARA Michiko, SUDO Ayano, CHEN Zhe, GERALDINE Kang, HUANG Yaji
Site: Exhibition Room
Admission: ¥ 500/session (3 sessions: ¥ 1,000)
Capacity: 40
Booking: First-come basis

 

Exhibition URL: “I know something about love, Asian contemporary photography

​―​

Kasahara Michiko
Vice-Director, Bridgestone Museum of Art, Ishibashi Foundation ex-Chief Curator, Tokyo Photographic Art Museum

 

​―​

 

Ayano Sudo
The subject of her work is the desire to transform oneself, surpassing one’s granted gender. Ayano Sudo photographs herself and other models in various locations and countries, and also in her studio in Japan; the settings and the processes that undertake the transformations thus go further beyond given nationality, sexuality, or time period. The resulting work, color prints on textured paper, floats between photography and Shojo-Manga (a genre of manga destined to girls between ages 10 to 18), and is decorated with
rhinestones and glitter, sparkling and shining almost like stage make-up under spotlights when installed.
Ayano Sudo was born in 1986. After completing a study exchange program at Beaux-Arts de Paris in 2009, she graduated from Kyoto City University Of Arts in 2011. The same year she received the Yasumasa Morimura prize, part of Mio Photo Osaka. Won Canon New Cosmos Grand Prix 2014. She will take part in the group exhibition “I know something about love, asian contemporary photography” at Tokyo Photographic Art Museum in October 2018.

 

​―​

 

Chen Zhe

Chen Zhe’s practice is often restored as an ongoing process of exploration, discovery, and research. In her early work The Bearable and Bees, where the physical self-destruction of her subjects is identified as an act of spiritual cleansing, Chen searched after the possibility of “another way of telling” by expanding her photographic observations with a collection of letters and journals. In her current project Towards Evening: Six Chapters, Chen uses dusk as her motif to continue her quest of the visible and the speakable, in this case, to explore the ambiguous meeting point of visual representations and language.

 

Chen Zhe (b.1989, Beijing) received her BFA in Photography and Imaging from Art Center College of Design in Los Angeles. Her works has been exhibited at OCAT Museum Xi’an, Xi’an (solo, 2018); CAFA Art Museum, Beijing (2017); The 11th Shanghai Biennial, Shanghai (2016); Power Station of Art, Shanghai (2016); Minsheng Art Museum, Shanghai (2016); Ullens Center for Contemporary Art, Beijing (2013); and Three Shadows Photography Art Centre, Beijing (2011). Her works will be featured in upcoming exhibitions at The 9th Asia Pacific Triennial of Contemporary Art (APT9), Queensland, Australia and Tokyo Photographic Art Museum, Tokyo, Japan.

 

Chen is the recipient of the Three Shadows Award (2011), Inge Morath Award from the Magnum Foundation (2011), Lianzhou Festival Photographer of the Year Award (2012) and the Xitek New Talent Award (2015). She is also subject of TV documentary films Chinese Viewfinder produced by ARTE, France (2013) and China Through the Lens of Youth produced by NHK, Japan (2014). Her latest publication Bees & The Bearable was awarded the Best Photobook of the Year by Kassel Fotobookfestival in 2016.

 

​―​

 

Geraldine Kang
Geraldine Kang is a visual artist based in Singapore and New York. Trained in photography, Kang’s practice has expanded to include large-scale installations, collaborative engagements and publications. On the whole, photography and art serves as a channel of introspection for Kang to unearth overlooked and unseen spaces. Over the past few years, Kang’s work has come to focus on the precarious living conditions of transient and peripheral populations. Kang’s recent group exhibitions include “Distance” (2017) at Ota Fine Arts Singapore and the upcoming “I know something about love” (2018) at the Tokyo Photographic Art Museum. Her solo exhibitions include “Tell me something I don’t know” (2014) at Grey Projects Singapore, “Still we walk on fences” (2015) at the Institute of Contemporary Art Singapore and “2 Parts 2” (2015) at the NTU Centre for Contemporary Art Singapore (NTU CCA). Kang was also an artist in resident with NTU CCA in 2017 and was awarded the National Arts Council Arts Scholarship for graduate studies in the same year.

 

​―​

 

Yaji Huang (Gallery Owner)
Yaji Huang (b.1976, Taipei) is the owner of Each Modern. The gallery, formerly known as aura gallery taipei (2014-2017), commits to inventive art forms and dialogues across regions by bringing to light the uniqueness of each artist’s practice. A pivotal player in Taiwan’s art arena, the gallery focuses on avant-garde, mid-career and emerging contemporary artists from China and Taiwan, as well as international photography masters. Prior to being a gallerist, Huang was an independent writer and curator from 2008 to 2014.