トークセッション - 高橋恭司(写真家)x 伊藤俊治(美術史家、東京藝術大学先端芸術表現科教授)

9月30日(金)
18:00 – 19:00

/ ANNEX-A / Talk Session, lecture

スピーカー:高橋恭司(写真家)、伊藤俊治(美術史家、東京藝術大学先端芸術表現科教授)

会場:アネックスA

参加費:各回500円(3回券 1000円, 通し券1500円)
定員:40名
お申し込み:当日先着順

​―​

高橋恭司(写真家)

1960年、栃木県益子町生まれ。現在東京を拠点として活動している。1994年に刊行した初の写真集『The Mad Bloom Of Life』で現実世界のリアリティを鮮やかな視点で切り取り反響を呼ぶ。以降はファッションから広告写真までめざましく活躍し、90年代の若いアーティスト達の先駆的な役割を果たしたと言われている。近年の個展に、「Witness of the 1990s ~髙橋恭司ヴィンテージカラープリントに見る90年代の写真ヒストリー~」Norton Gallery(2014年)、「セピア」TETOKA(2015年)、「夜の深み」nap gallery(2016年)がある。

伊藤俊治(美術史家、東京藝術大学先端芸術表現科教授)

1953年秋田県生まれ。東京大学文学部美術史学科卒、同大学大学院人文科学研究科美術史専攻修士課程修了。専門の美術史・写真史の枠を越え、アートとサイエンス、テクノロジーが交差する視点から多角的な評論活動を行なう。主な著書に、『20世紀写真史』(筑摩書房、1988年)、『20世紀イメージ考古学』(朝日新聞社、1992)、『バリ島芸術をつくった男 – ヴァルター・シュピースの魔術的人生』(平凡社、2002年)。

Talk Session - Kyoji Takahashi (Photographer) x Toshiharu Ito (Art Historian, Professor of Intermedia Art at Tokyo University of the Arts)

September 30 (Fri) / 18:00 – 19:00

/ ANNEX-A / Talk Session, lecture

Speakers: Kyoji Takahashi (Photographer), Toshiharu Ito (Art Historian, Professor of Intermedia Art at Tokyo University of the Arts)

Site: Annex-A

Admission: ¥ 500 / session (3 sessions: ¥ 1,000, All sessions: ¥1,500)
Capacity: 40
Booking: First-come basis

​―​

Kyoji Takahashi (Photographer)

Kyoji Takahashi (b. 1960, Tochigi) is a Tokyo-based photographer. His first photobook The Mad Bloom Of Life, published in 1994, portrays the realm of everyday life from his unique perspective and it created a sensation. After that, he was successful in fashion and advertising industry, and played a pioneering role of young artists in the ’90s. His recent exhibitions include Witness of the 1990s – Kyoji Takahashi, the 90’s Vintage Color Prints (Norton Gallery, 2014); Sepia (TETOKA, 2015) and Depth of Night (nap gallery, 2016).

Toshiharu Ito (Art Historian, Professor of Intermedia Art at Tokyo University of the Arts)

Toshiharu Ito (b.1953, Akita) completed his BA and MA in Art History at the University of Tokyo. His contributions as a critic go beyond his specialties, art history and the history of photography, to bring a perspective combining art, science, and technology to bear on a wide range of fields. His main publications include History of Photography in 20th Century (Chikuma Shobo, 1988), The Iconography of 20th Century (Asahi Shimbunsha, 1992), バリ島芸術をつくった男ヴァルター・シュピースの魔術的人生 (Heibonsha, 2002).